Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jsou to pracovití a šikovní lidé, což je i má osobní zkušenost a tak na rozdíl od muslimských utečenců bych je vítal, ale jde většinou o ženy a děti a tak podnikatelé se naplnění některých volných prac. míst nedočkají...

0 0
možnosti

Děkuji, pane Mahovský. Nicméně bacha, jak jsem napsal, jsem dle dnešních měřítek "latentní rasista", takže ten můj "výkřik" neplatí univerzálně. ;-)

A svého času, v jiném kontextu, se mi zdál přímo směšný.

0 0
možnosti

Díky za tento text. Je hodně důležitý!!! V Česku se už začínají objevovat individua (nemůžu napsat lidé), kteří vyjadřují "obavy" s pomocí uprchlíkům před válkou.

Sláva [UA] a velký dík všem Čechům, kteří pomáhají.

5 0
možnosti

Víte, pane Valíčku, moc důležitosti bych tomu textu nepřikládal. Všechno to jsou tady jenom blogy, tedy názory nebo příběhy jednotlivců s minimálním přesahem do veřejnosti a reálného života. Viz třeba blogy pana Haniga, s nimiž v mnohém, na rozdíl třeba od vás, třeba i souhlasím. Tady jasný vítěz, v politice, ve většinové společnosti, naprostý outsider.(To není nic proti němu osobně. Já si ho docela vážím.) Víte, já jsem dalek toho, abych psal nějaké podbízivé statě a moje názory, jak víte, s těmi mainstreamovými, nebo "většinově správnými", velmi často nesouzní. Ale vždy přivítám slušnou diskuzi (hlavně) svých názorových oponentů.

2 0
možnosti

Karma. Souhlas. Měl jsem podobné pocity , když jsem se pohyboval po Zakarpatské Ukrajině.

1 0
možnosti

Tak. Já už tam opravdu dlouho nebyl, protože vždycky do toho "něco vlezlo". Ale myslím, že to musí být obrovská změna. Jinak dík.

0 0
možnosti
Foto

Ukrajinců bylo 50 milionů. Před invazí 42 milionů. Kolik jich tam zbyde po odsunu ruských vojsk? Eventuálně po odtržení Donbasu a Luhanska? 35 milionů? Každý pokles obyvatel znamená zhoršení hospodářských výsledků a pokud by šlo o kvalifikované pracovníky, může to znamenat i kolaps státu.

0 0
možnosti

Ano, je to samozřejmě problém. A bavil jsem se o tom i s Vasilem. Nikdo z nás neví co bude a jak bude a nevědí to ani ti nahoře, kteří mají úplně jiné informace, než my. Ale z toho, co jsem já prožil a z toho, jak jsme to probírali, jsou Ukrajinci velcí vlastenci a patrioti, jak ostatně vidíme. Můj předpoklad je, že se většina z nich vrátí.

Ovšem na zamyšlení také je, proč se téměř desetina vystěhovala ještě před válkou za demokratického režimu... Ale o tom jsem neslyšel nikdy nikoho se bavit. Představme si, že by se od nás vystěhovalo během několika let něco kolem milionu obyvatel.

0 0
možnosti

P38e71t85r 53B84u64r37i53a91n

10. 3. 2022 10:33

Nevěřil jsem, že to někdy přijde, no a je to tu: karma.

3 0
možnosti

Tak tomu bych nevěřil ještě více, než tomu mému blogu. Dík.

0 0
možnosti

To jsi napsal hezky Juro. Mám podobné zkušenosti a vždy mi vadilo, jak si tu kdejaký mamlas "rovná sebevědomí" pochroumané věčným srovnáváním s produktivnějšími a bohatšími Němci tím, jak se vyvyšuje nad Ukrajince. Ona tu vyvstává otázka, jak by vypadal průměrný našinec, kdyby vyrostl v tom "svérázu národního života".

Jsou to lidé jako my, v dobrém i ve zlém. A pracovitost bych nechal bokem, protože z ní tu žijí nejlépe ti, kdo Ukrajince okrádají o výplaty a šikanují, protože jsou to jen "gastarbeitři". Vítám tuhle situaci už z jednoho důvodu, konečně dostanou pracovní povolení rovnou, bez parazitů z pracovních agentur, konečně jim bude muset být vyplacen zákonný plat a odvedou z něj peníze, které by jinak vychcaný čecháček - zaměstnavatel obešel nájmem práce přes agenturu.

Když se porozhlédnu po pražském PaKulu, kde je imigrační centrum, vidím lidi, kteří vypadají a jednají daleko civilizovaněji než ty party sociální svoloče, které tu permanentně dělají kravál po městě kvůli kovidu a "demokracii".

Ukrajinské děti dnes koukají očima smutných dospělých, tak doufám, že při pohledu do nich se možná přestaneme choval jako malí zpovykaní spratkové.

7 0
možnosti

Něco v podobném duchu, jako váš odstavec s těmi "parazity", jsem chtěl původně dát do blogu, ale zdálo se mi to být dlouhé. Jakože "každé zle je pro něco dobře..." Jen s těmi "parazity" bych byl poněkud opatrnější. Podnikání v rámci našeho zákoníku práce se zaměstnanci - pokud se tedy k nim chcete chovat slušně, ale někteří z nich se začnou chovat "neslušně", není žádná legrace. Podobně je to, když něco pronajímáte. Potože dle těch zákonů si ten "relativně slabší" si s vámi téměř kdykoli vytře. Podlahu samozřejmě. Nám ty chlapy "přeprodávali" přímo šéfíci z UA a jejich marže, za to co poskytovali, nebyla nijak přehnaná. Také, když jsme pak s nimi zajeli do kdejaké ukrajinské dědiny, tak požívali veliké vážnosti a mnozí jejich bývalí "zaměstnanci" už mají dávno české občanství.

0 0
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 39,37
  • Průměrná čtenost 2050x
Píšu co si myslím a myslím si co chcu.

Seznam rubrik