Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ano, já tomu rozumím, ale auto, které dobrovolně skočí do rokle, aby zachrániklo někoho cizího a vás tím zabije, nikdo chtít nebude. Pokud tedy bude mít systém na výběr pád do rokle, nebo nouzové brždění, tak vyhrává brždění, srážce sice nezabrání, ale šance na přežití je větší, než při pádu do rokle. A přesně jak píšete, autonomní systém, pokud nějak totálně neselže a současně neselžou i další bezpečnostní pojistky, typicky nezávislé nouzové zastavení, pokud nedostane každou sekundu zprávu od autopilota, že je vše OK (watchdog), což je velmi nepravděpodobné, tak se prostě s jíným autem vybaveným podobným systémem nikdy do takové situace nedostane, takže je to problém čistě hypotetický. Pokud by se dostal do situace, že ho ohrozí jiné, manuálně ovládané vozidlo, tak za každou cenu ochránit vlastní posádku a skok do rokle není ochránit, autopilot musí vždy vybrat řešení s nejvyšší pravděpodobností přežití vlastní posádky i kdyby tím snížil pravděpodobnost přežití posádky druhého vozidla či chodců. Musí prostě jednat instinktivně podle pudu sebezáchovy, stejně jako člověk.

1 0
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 39,37
  • Průměrná čtenost 2050x
Píšu co si myslím a myslím si co chcu.

Seznam rubrik