Provence nejen na kole - Azurové pobřeží

Je moc fajn dožít se toho, že si člověk může splnit své sny. Tedy - alespoň některé. Navštívit Provence byl jedním z nich. Říká se sice, že splněním člověk ty sny zabíjí. Chystám se tedy zabíjet co nejvíce. I tak jich zbude dost.

A tak jsem to prostě riskl. Jak už jsem psal dřív, vydali jsme se do Provence autobusem s cestovku i s kolama. A protože jsem toho letos moc nenajezdil, spoléhal jsem na to, že když zjistím, že nemožu, sebere mne autobus po cestě. A na ty největší kopce mne vyveze, abych si to tedy opravdu „užil“. Nakonec to nebylo až tak pravdou, ale autobus pro nás měl daleko větší kouzlo a přínos: vždy plný chlaďák plechovkové Plzně, takže jsme neostali ve svém úsilí a někdy i trápení, nikdy úplně osamoceni.

Nebudu tu vypisovat všecky „etapy“, ale dám jen pár informací pro ty, kdož třeba také chtějí „zabít své sny“, ale mají obavy, protože neznají jazyk a nejsou si jistí, co si vybrat a jestli to stojí za to. Dnes bych chtěl tady napsat něco o Azurovém pobřeží, kolem kterého jsme najeli celkem tak cca 120 km. Samozřejmě cyklodraci a elektrokolaři daleko víc, ale já píšu pro normální lidi. Kteří se při jízdě rádi podívají kolem, sednou na kafe, nebo na pivo a třeba se chtějí cestou i okoupat v moři.

Základnu jsme měli v Port Grimaud, blízko S. Tropez, v bungalovech v kempu a jsou bez problému dostupné za velice slušnou cenu i na bookingu. My jsme projeli úseky od Le Lavandou přes S. Tropez až po nádherné partie kolem červených hor pohoří Esterel, do Cannes a Antibes, s výhledem na Nice. Samozřejmě si můžete udělat výlety do okolí, jako jsme to udělali i my. Přestože mám projeto, většinou ale autem, opravdu velký kus Italského pobřeží (z obou stran, vč. Sicílie), byly některé úseky zase jedinečné a určitě jsem se nenudil. Část cyklostezky vedla po trase bývalé železnice po šotolině a byla to po všem tom asfaltu opravdu příjemná změna. Součástí byly samozřejmě i nějaké ty tunýlky a úseky s výhledy na moře a zátoky. Poblíž Cannes se pak muselo sem tam i na cesty mezi auta. Vzhledem k termínu to ale nebyla žádná hrůza.

Nejdříve tedy z městečka, v kterém jsme kempovali - Port Grimaud. Takový pokus o zmenšenou repliku Benátek ze šedesátých let minulého století. Opravdu jenom pokus, ale docela milý.

Port Grimaud

Cesta od Le Lavandou k La Croix Valmer je velmi příjemná a zvládne ji v pohodě i naprosto rekreační cyklista. Cestou se můžete vykoupat v zátokách na krásných písčitých plážích, podobně jako my. Jen jsem si pak musel, když jsem chtěl jít za keř na malou, vypůjčit od kamaráda brýle na blízko. Voda měla krásných 15°C.

Opravdu nádherné je pobřeží kolem mysu Cap Camarat. Sice si musíte trochu přišlápnout do kopce a k moři pak sestoupit pěšky, ale divočina s kroužícími ptáky a výhledy přes S. Tropez až k Alpám je okouzlující.

Po cestě jsme samozřejmě nemohli minout S. Tropez, s přístavem a nejznámější francouzskou  četnickou stanicí v Československu.

Cestou do Cannes a Antibes projíždíte kolem nezapomenutelných "červených skal" a trošku se pohoupáte kolem zátok se strmými útesy nahoru a dolů. Inu, vždycky je to tak trochu něco za něco. Ale pak si odpočinete na stezkách mezi palmami a v některé z kavárniček dáte třeba "kafe amerikano", nebo na lavičce plechovkového Radka, jako my. No a celé jsme to zakončili pohledem přes záliv v Antibes na NICE.

Až nakonec, při prohlídce fotografií, jsem zjistil, co nám, na to vše naše obdivné hýkání a pachtění se na ta nejúžasnější místa, vzkazuje moře.

Autor: Jiří Jurčák | středa 29.5.2019 18:04 | karma článku: 16,86 | přečteno: 309x

Jiří Jurčák

Výbuch demokratické sopky a výron té správné demokratické demokracie

To, že je Babiš nebezpečím nejen pro demokracii, ale i pro stát, je jasné nejen Bc Lipavskému, ale i každému správnému strážci demokracie v této zemi. Demokracie je totiž pouze tehdy, pokud si voliči zvolí ty správné demokraty!

13.3.2024 v 12:21 | Karma: 40,51 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Společnost

Jak nás prezident-generál Petr Pavel nezatahuje do války

Tak jsme se včera od našeho nadstranického pana prezidenta dověděli, že nás opravdu nezatáhne do války. Babiš se musí za svou billboardovou, lživou kampaň, opravdu stydět! Falešní chcimíři puknou vzteky!

6.3.2024 v 8:24 | Karma: 39,74 | Přečteno: 1651x | Diskuse| Společnost

Jak prof Nutela a ministr na poli Páně odhalili Putinovu pátou kolonu

Vydírání vidláků v Praze už komentoval kdekdo. Proč se zdržovat zjišťováním, o co těm sedlákům vlastně šlo! Proč ztrácet čas s proruskými agenty na traktorech z půjčovny, kteří nebyli nikdy na poli! Farář a politolog to ví nejlíp!

1.3.2024 v 9:15 | Karma: 37,86 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Společnost

Jiří Jurčák

Putinovi pohrobci z Frankfurtu přichýlili Hudáčka!

Gospodin Gašek slavně zvítězil a Hrdina je opět o něco větším hrdinou. Jarda J. sáhl do pokladny a Hudáček má z ostudy kabát! Pravda a Láska opět slavně zvítězily! Hurá nazdar, hned se cítím svobodněji a bezpečněji!

8.1.2024 v 23:44 | Karma: 37,89 | Přečteno: 1175x | Diskuse| Společnost

Profesor Nutella dává zapravdu dezolátům

Kdoví, jak po přečtení těchto zavádějících informací bude kulit oči náš ministr pro potírání nesprávných názorů a poplašných zpráv, Víťa von Osterreich. Mne napadlo jediné: Milouš Jakeš se chechtá z komunistického záhrobí.

7.11.2023 v 14:22 | Karma: 42,49 | Přečteno: 2231x | Diskuse| Společnost

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

• Průměrná čtenost 2050x
Píšu co si myslím a myslím si co chcu.