Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V92í12t28ě18z13s45l38a82v 64K63o42š24ť68á66l 9308674268

;-D Pan expert to nemá v hlavě v pořádku, ale asi bych šel na porážku jako první, protože před přáteli na FB dávám přednost soukromí.

Ale volba rizik bude obtížná, když mi hodí chodec šipku pod auto, strhne mne to pod protijedoucí náklaďák, protože jsa obklopen plechem mám víc šancí, než ten skokan?

Schválně, kolik by se asi našlo kupců takových vozidel, které by nepreferovaly přežití vlastní posádky?

+6/0
doporučit
21.7.2019 17:22

M86i47r86o56s84l76a11v 47K77u97l62h23a61v56ý 5819882961

Přiznám se, četl jsem jen zběžně; není to můj problém. Při svém věku a zkušenostech vím již dlouho: "Fejsbůček" nemám a nechci. Přeji ho těm, co nemají do čeho píchnout. A s přáteli, kromě mob. pozdravení se chci setkávat "oko - oko"!!!

+9/−3
doporučit
21.7.2019 18:15

V97o60j88t91ě37c44h 67M37e63z25u47l29a32n30í88k 7118612960857

Myslím, že to není tak složité. Proti sobě se řítí dvě samořiditelná auta, srážka je neodvratná pokud automat jednoho z vozů nestrhne řízení a toto auto neskončí v kotrmelcích mimo silnici nebo v horším případě nenarazí do stromu nebo nějaké pevné překážky. Posádka druhého vozu bude zachráněna. Jde o to vybrat k záchraně tu "cenější" posádku. Já jenom doufám, že toto rozhodování lidé automatům nikdy nesvěří.

+3/0
doporučit
21.7.2019 15:07

I81v11o 45Ž26á50č16e65k 9670402299517

Pane autore, já jsem ten pořad neslyšel, ale soudím, že ten člověk to na 99% myslel jako vtip. My ajťáci máme většinou docela slušný smysl pro humor.

Jo, mimochodem, ten Váš Faceboke je kouzelný. Ne že by každý musel umět anglicky, ale slovo Facebook na Vás odněkud vyskočí každou chvíli. Stačí zkopírovat.

A tohle dilema, koho nechat žít a koho nechat zemřít, řešil v některých svých dílech už Isaac Asimov. Ten formuloval tři zákony robotiky, z nichž první zní: "Robot nesmí ublížit člověku nebo svou nečinností dopustit, aby člověku bylo ublíženo." No jo, jenže když jsou v ohrožení života dva lidé a robot vidí, že je v jeho silách zachránit jen jednoho, kterého si má vybrat?

+2/0
doporučit
22.7.2019 9:10

J11o84s41e78f 68K32l17a36t 3949207513871

Tak asi budu první na řadě – Facebook jsem zrušil.

+2/0
doporučit
21.7.2019 21:56

J57a23n 85P98a58v74e42l 8333602938846

1) Na FB už jsou jen staré plechovky, mladí mají Instagram :-P

2) Tohle mi připomíná debaty o trestu smrti a nebo nesmrtelnosti chrousta. Jde o houby, ale čím tomu člověk méně rozumí, tím více si stojí za svým názorem a tím více je slyšet. Pro podobné situace je ideální morální rozhodování. Tam člověk nemusí mít žádné znalosti, ale může plácat do aleluja

a) Na nějaké vyhodnocování není čas. Automobil musí reagovat, ne se rozhodovat. Pokud by vyhodnocoval, co je cennější, zpomalilo by ho to. Alogaritmy musí být jednoduché

b) Auto od sebe nerozezná psa a opilce který šlape po čtyřech. Auto nevidí. Jen přirovná něco co už viděl k tomu, co teď vidí. Když uvidí něco na čtyřech, je to pes. A přitom to může být vetřelec, který právě slintá nad obědem, který se k němu blíží

c) Samořídící auta budou řádově bezpečnější než auta s řidičem. Samořídící auta netelefonují, nekoukají po hezkých holkách, neprochlastali noc, ... . Jestliže je šance 1:100 000 000, že mě samořídící auto zabije místo nějakého hlupáka, budu s touto pravděpodobností klidně spát. Protože vím, že je mnohem větší šance, že zabiju sám sebe potom, co večer zachlastám, zvednu teleofn a nebo se zadívám na krásy přírody v minišatech

+2/−2
doporučit
21.7.2019 22:00
Foto

P13a25v96e24l 71D50v30o77ř10á95k 5439725464430

K panu Krátkému:

Uvedený hypotetický příklad kolize dvou aut může nastat leda u totálního kolapsu elektroniky.

Jinak - snad jste slyšel o antikolizním radaru, to už mají dnešní lepší vozy. A i náš levný robotický vysavač, když zavětří překážku, tak si vypočítá vzdálenost a postupně snižuje rychlost, až zastaví asi 2 cm před překážkou. A automatický parkovací systém i dnes správně zacouvá do mezery, aniž by někoho škrábl (jak před časem pan poslanec Jan Kato Kavan).

Počítač v autě se nedá rozptylovat spolujezdkyní, nepožije před jízdou alkohol, netelefonuje za jízdy, nesvačí, nekouří ATD. Čili těch rušivých okolních vlivů nedbá.

Samozřejmě nelze vyloučit situace, kdy ani Fitipaldi či kaskadér by nahodě nezabránil, protože by to nebylo technicky možné. Tudíž ani počítač s umělou inteligencí by nic nesvedl. Viz dnešní zpráva o kozlu, který naboural do policejního vozu.

Kromě toho nelze uvažovat autonomní vozidlo bez napojení na nějaký centrální systém, odkud bude získávat informace o provozu na nejbližších komunikacích. Hlavní problém dneška je rychlé vyhodnocení scény za špatné viditelnosti.

Přesto i za současné úrovně technologie by počet dopravních nehod rapidně klesl. Ale - my si stále myslíme, že stroj nemůže člověka nahradit v rozhodování (což byla téze komančů, kteří se stavěli odmítavě ke kybernetice).

Budeme si muset zvyknout. Dnes se už (skoro) nikdo nebojí jet výtahem, který neřídí liftboy. Nebo bojí - může se to přece utrhnout?

Hlavní problém je úplně jinde - přecpané dopravní komunikace. Jestli se za pár let budeme chtít odněkud někam svižně dostat, bude se muset od základů překopat celá koncepce dopravy.

+1/0
doporučit
22.7.2019 18:58

K90a50r29e78l 54S69t90r70ž58a56n67o37v30s66k18ý 1658865275

Fejsbuk nemám a občas s tím narážím. Jsou třeba internetové obchody, kde se dá přihlásit jen přes účet u Google nebo Facebooku. Stejně tak diskuze některých internetových médií.

+1/0
doporučit
21.7.2019 20:41
Foto

J49a89n 56P75a53v35l91i64c53a 3897738871607

Fb nemám a vůbec mi nechybí:-P

0/−1
doporučit
22.7.2019 9:10

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz