Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Moc pěkné krajinky, asi se tam budu muset podívat.:-):-):-)

0 0
možnosti
DP

Dekuji za vzpominku na kraj meho detstvi. Pisete o tragedii na dole Dukla v Sardicich. Zahynul tam muj kamarad a manzel me spoluzacky ze zakladky. Pri me nasvteve Kyjovska pred par lety me pratele povozili po kraji a taky jsme si zajeli na tu vyhlidku do Sardic, odkud je opravdu videt siroko daleko. Jede se tam mimo jine kolem vinohradu a tak sem si vzpomenul, jak jsem se coby kluk musel plahocit do kopce vinohradu a s kybli postriku a nalevat je do postrikovych pump meho bratra a otce. Krome vinobrani nebyla vetsinou prace na vinohradu zadna legrace, jak tu pise krajanka Vera.

0 0
možnosti
JJ

Rádo se stalo, pane Pospíšile.:-) Kdysi jsem měl takový nápad, vysadit v našem sadu, na jižním svahu, kousek vinice a radovat se pak ze "svého vína". Když jsem si uvědomil, co všechno víno potřebuje a jak složitá a pracná by to byla cesta, zavčasu jsem si to rozmluvil.;-) A to mám z dětství a mládí s polními pracemi opravdu bohaté praktické zkušenosti.

0 0
možnosti
PK

Nádhera, jednou jsem proseděl v Ostrově nad Ohří dvě hodiny pozorováním čápů. No jo, je to divný na podzim zmizí a děti se přesto rodí...;-DR^

0 0
možnosti

R^Je tam krásně. Mám tam vcelku rozvětvenou rodinu po otci. Dost často jsme jezdívali do Hovoran pomáhat se sběrem hroznů. Ráno po povinných dvou štamprlích slivovice jsme se dopravili do vinohradu a makalo se až do pozdního odpoledne. Pil se tam zásadně jen burčák a zajídalo se chlebem a škvarky, tlustými jako palec u nohy. Na vinice bylo dost daleko, takže když se skončilo, všichni domácí naskákali na vlečku, nebo do auta, ale my s ženou jsme k jejich údivu šli ten kus vinicemi raději pěšky a mírně "oburčákováni" se kochali krajinou. Závěr byl pochopitelně ve sklípku.:-)

0 0
možnosti
JJ

Díky za návštěvu. Vinohrady jsou krásné a dobré víno je nádherný dar, ale cesta od prvního kopnutí motykou k oroseném pohárku někde ve sklépku je sakramensky dlouhá a těžká! Obdivuju ty lidi, kteří nám tu radost zprostředkovávají!:-)

3 0
možnosti
Foto

Mám ten kraj rád a děkuji za hezké fotky. Nemůžu souhlasit, že od dob kolektivizace se moc změnilo. Kdyby ta povodeň přišla dnes tak výsledek by byl podobný. Ty obrovské lány jsou tam stále a těch par remíz a keřů by to nezměnilo. Máme ale zkušenosti a méně než tenkrát by se ta situace podcenila.

0 0
možnosti
JJ

Víte, návrat k nějakým úzkým páskům políček je u nás s největší pravděpodobností nenávratně pryč. A nejen u nás. Jiná možnost, než ta různá opatření z příkopů, poldrů, nádrží a hrázek už není možná. Nevím, jak by to dnes dopadlo se stoletou vodou. Ale určitě by to nebylo tak strašné, jako v tom sedmdesátém. Jinak, stoletá voda je stoletá voda. Ta tady byla i před těmi sto lety a škodám nezabránil ani tehdejší způsob hospodaření. Pamatuju si, jak si tta vzpomínal, že se kdysi za první republiky utopila ve Vizovicích na náměstí kráva.;-)

1 0
možnosti
JJ

No, protože krajina, pokud odmyslíme ty cypřiše kolem cest, to v mnoha místech Toskánska docela připomíná. Samozřejmě ten historickokulturní rozdíl je nebetyčný a v celku máte pravdu. Byl jsem tam dvakrát.

https://jurcak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=478394

https://jurcak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=480732

0 0
možnosti
JJ

Moravské Holandsko - to myslíte výstaviště Flóra v Holomóci?;-D Nic ve zlém. Každá krajina má své kouzlo a každý jsme někde doma. Já mám rád spíš kopečky.;-)

0 0
možnosti
Foto

Krásná krajina a hezké fotky. U nás - na Moravském Holandsku je ovšem také pěkně.;-)

1 0
možnosti
JJ

No, já su dnes asi voľaaký zmetený, vám zase odpovídám v odpovědi sám na sebe. To bude tím, že jsem si ještě nedál štamprlu.

0 0
možnosti
OD

Hezké. Chybí mi tam stromy, ale jinak fotogenické.

Proč "Toskánsko"?

To vypadá trochu jinak

https://www.google.com/search?q=tuscany&rlz=1C1EJFA_enCZ769CZ769&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi3-POkiqvwAhUS3qQKHcmrCFoQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=663

To zní jako stejná nadsázka v případě Českého Švýcarska.

Nechápu potřebu našince pozvedávat věhlas domoviny tím, že jí pojmenuji po nějakém cizím regionu.

2 0
možnosti
JJ

Omlouvám se, omylem jsem vám odpověděl do příspěvku nad panem Bártou.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 39,37
  • Průměrná čtenost 2050x
Píšu co si myslím a myslím si co chcu.

Seznam rubrik